Програма для створення в автоматичному режимі характеристики учня та виведення на друк
Документація класного керівника
Основним документом класу є класний журнал. Класний керівник починає заповнювати його на самому початку навчального року і веде журнал упродовж року. Всі необхідні записи він робить самостійно, не залучаючи до заповнення журналу учнів класу.
Класний керівник повинен:
· вивчати журнал не рідше одного разу на тиждень, спостерігаючи за успішністю своїх вихованців;
· завжди знати причини пропусків учнями навчальних днів і окремих уроків;
· завжди бути в курсі переживань і труднощів своїх вихованців;
· тісно співпрацювати з учителями-предметниками, пояснювати й доводити до їхнього відома всі проблеми учнів;
· чітко й акуратно робити записи в журналі;
· виконувати всі вимоги навчальної частини.
Підсумкові оцінки за кожний семестр або рік заносяться класним керівником у зведену відомість. Класний керівник записує в класному журналі імена і прізвища учнів за абеткою, заповнює розділ «Загальні відомості про учнів», відзначає кількість уроків, пропущених учнем, і підбиває підсумки про кількість днів і уроків, пропущених кожним учнем за семестр і навчальний рік.
Класний керівник відповідає за стан журналу свого класу стежить за систематичністю ведення журналу вчителями-предметниками, що працюють у класі, аналізує успішність учнів, об'єктивність виставлення підсумкових і семестрових оцінок, відомості про батьків.
Якщо в житті дитини та в її родині відбулися які-небудь зміни, класний керівник зобов'язаний негайно зафіксувати їх у своєму класному журналі (змінилася адреса, телефон, сімейна ситуація).
З допомогою класного журналу класний керівник підбиває підсумки успішності класного колективу за навчальний тиждень. Класний керівник повинен щотижня аналізувати успішність учнів і повідомляти батьків про їхні навчальні результати.
Форми повідомлення можуть бути різними: запрошення для індивідуальної бесіди, виставлення оцінок у щоденник класним керівником, виписування ним на окремому аркуші оцінок із журналу та вклеювання їх у щоденник учня.
Класний керівник систематично аналізує навчальну ситуацію у своєму класі за предметами і звертає увагу вчителів-предметників на:
- накопичуваність оцінок;
- об'єктивність виставлення оцінок;
- індивідуальну роботу з дітьми, що часто хворіють;
- індивідуальну роботу з учнями із високим рівнем навчальних
досягнень;
- індивідуальну роботу з проблемними учнями.
Особливу увагу класний керівник приділяє аналізу пропусків занять учнями без поважних причин. При цьому він звертає увагу на такі моменти:
- періодичність пропусків занять;
- на уроках яких учителів учень найчастіше відсутній;
- з ким із однокласників учень пропускає уроки;
- уроки якого типу найчастіше учень пропускає (контрольні роботи,
усне опитування тощо);
- разом із соціальним педагогом або психологом аналізує причини
пропусків уроків та розробляє способи впливу на такого учня.
Досвідчений класний керівник приділяє велику увагу аналізу участі учня в заняттях з фізичної культури: вивчає участь учнів на цьому уроці, відвідує уроки, аналізує діяльність у ході уроку учнів, які мають проблеми зі здоров'ям.
У класному журналі класний керівник зберігає план розміщення учнів класу за партами, яким мають керуватися вчителі-предметники на своїх уроках.
Як працювати зі щоденниками учнів?
Правила роботи класного керівника зі щоденниками учнів:
1. Щоденник має перевірятися класним керівником один раз на тиждень.
2. Учні повинні чітко знати вимоги, які висуває класний керівник до ведення щоденника.
Щоденник учня має відображати результати його навчальних досягнень без акцентування на особистих якостях учня.
Щоденник учня має відображати його активність у житті класу та результативність його участі в шкільному житті.
Наприкінці тижня учні можуть підрахувати й зафіксувати кількість позитивних оцінок за минулий тиждень. Це приємно й батькам — Щоденники треба використовувати для того, щоб підтримувати учня у складні зазирнувши у щоденник дитини, побачити її досягнення за тиждень.
для нього хвилини життя, аби своїм записом щиро відзначити його успіхи та досягнення.
Записи у щоденниках учнів, які робить класний керівник, не повинні бути однотипними й стандартними. Адже учні, особливо на середньому етапі навчання, дуже ревно ставляться до того, що написав учитель у щоденнику, які слова дібрав, відзначаючи їхні досягнення, чи повторив ці слова в щоденнику іншого учня.
Говорячи про шкільний щоденник, можна запропонувати кілька цікавих заходів, пов'язаних із ним. У багатьох сім'ях шкільні щоденники є родинною реліквією. В архівах багатьох сімей знаходяться щоденники кількох поколінь. У зв'язку з цим цікавою може видатись і класна година, на яку будуть запрошені батьки учнів, дідусі та бабусі і протягом якої прозвучать «щоденникові історії» про значення щоденника у шкільному житті того часу коли вони були дітьми. Цікавим заходом у межах класної гуморини може стати «Ода щоденникові». Діти вигадують афоризми на слово «щоденник», розповідають фантастичні історії про життя щоденника у різних власників, створюють вірші, присвячені щоденнику, захищають проект щоденника XXI століття.
Як написати психолого-педагогічну характеристику учнів
початкових класів
Характеристика про рівень та результати оволодіння
усіма компонентами навчальної діяльності обов’язково пишеться у 1 класі, у 2
класі (якщо не проводиться оцінювання знань учнів у балах) та у випускному 4
класі.
Що повинно бути в характеристиках, щоб учителі, які працюватимуть з цими
учнями в середній і старшій ланках освіти, змогли побудувати свою роботу,
спираючись на індивідуальні та психологічні особливості дітей?
Приблизний план написання характеристики
учнів 1, 2 класів
1. Стан здоров’я, вік, фізичний розвиток.
2. Ставлення до навчання (позитивне, задовільне,
незадовільне).
3. Особливості психічної адаптації (повна, виражена,
помірна, початкова, відсутня).
4. Загальний рівень готовності до подальшого
навчання .
5. Особливості пізнавальної сфери: увага, пам’ять,
мислення, увага, працездатність, дрібна моторика.
6. Інтереси, нахили.
7. Ідивідуально-психологічні особливості:тип
темпераменту, характер, риси характеру, цінності, страхи.
8. Емоційно-волова сфера. Типові випадки відхилень у
поведінці.
9. Рівень вихованості.
10. Чіткість виконання інструкцій дорослого. Реакція
на надання допомоги.
Приблизний план написання
психолого-педагогічної характеристики учня 4 клас
І.
Навчальна діяльність.
1. Термін навчання в даній школі.
2. Рівень навчальних досягнень, лінія успішності,
системність і міцність знань.
3. Усвідомлення обов’язків школяра, інтерес до
навчання (до яких саме предметів).
4. Ставлення до оцінювання своєї навчальної
діяльності педагогами.
5. Самооцінка своїх успіхів у навчання, її
мотивація.
6. Особливості процесів пам’яті, мислення,
сприймання, мовлення.
7. Ступінь сформованості вміння вчитися, планувати
свою роботу, контролювати себе.
ІІ.
Трудова діяльність.
1. Участь у різних видах суспільно-корисних заходів.
2. Працелюбність.
ІІІ.
Загальна характеристика.
1. Дисциплінованість.
2. Реакція на зауваження дорослих, емоційна
вразливість.
3. Місце у класному колективі (формальне чи не
формальне лідерство).
4. Ініціативність , співпраця у груповій роботі.
ІV.
Психологічні особливості.
1. Настрій.
2. Мобільність, комунікабельність.
3. Врівноваженість, стриманість.
V.
Рекомендації для вчителів, що надалі працюватимуть з дитиною.
ПОСАДОВІ ОБОВ'ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Організовує:
§ роботу по формуванню колективу класу;
§ створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і формування особистості учнів;
§ життя колективу класу відповідно до вікових особливостей та інтересів учнів і вимог суспільства;
§ пропаганду здорового способу життя; проводить фізкультурно-масові, спортивні та інші заходи, які сприяють зміцненню здоров’я учнів у класі;
§ допомогу учням у навчальній діяльності, з’ясовує причини успішності, забезпечує їх усунення;
§ вивчення учнями правил охорони праці, правил вуличного руху, поведінки в побуті, на воді тощо;
§ умови для розвитку обдарованих дітей, вивчає особистість кожного учня в класі, його нахили, інтереси;
§ учнів на проведення робочих загальношкільних лінійок;
§ харчування учнів у шкільній їдальні;
§ чергування учнів класу по школі та у шкільній їдальні згідно графіка;
Сприяє:
§ розвитку в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати проблеми, які виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками;
§ здобуттю додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій, об’єднань, які організовуються в школі, закладах позашкільної освіти за місцем проживання;
§ самовихованню і саморозвитку особистості учня, вносить необхідні корективи в систему його виховання;
§ створенню сприятливих мікро середовища і морально-психологічного клімату для кожного в класі;
§ покращенню умов здійснення навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінету, дирекції школи інформацію про всі недоліки в забезпеченні освітнього процесу, які знижують працездатність учнів, негативно впливають на їхнє здоров’я.
§ підвищенню своєї професійної кваліфікації;
§ оформленню класного куточка, веденню літопису класу, роботі учнів у шкільній дитячій організації;
Здійснює:
§ інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час виховних заходів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів:
§ відповідальність за життя і здоров’я учнів класу під час заходів які він проводить, а також за дотримання їхніх прав і свобод відповідно до законодавства України.
§ постійний контракт з батьками учнів (особами, які їх замінюють);
§ дотримання правил безпеки життєдіяльності під час здійснення навчального процесу та проведення виховних заходів;
§ оперативне інформування адміністрації школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги;
§ планування виховної роботи в класі;
§ ведення у встановленому порядку документацію класу, контролює заповнення учнями щоденників і виставлення в них оцінок, заповнення та контроль ведення вчителями-предметниками класного журналу, систематичне ведення особових справ учнів;
§ періодичне медичне обстеження;
§ дотримання етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу педагога;
§ роботу по профілактиці правопорушень серед учнів класу;
§ роботу по вивченню листка здоров’я кожного учня і оформити відповідну сторінку класного журналу;
§ ведення журналу обліку індивідуальної роботи з учнями, схильними до правопорушень, з учнями з неблагонадійних сімей та з дітьми, що потребують особливої педагогічної уваги;
§ зв’язок з вчителем, що працював з класом у початковій ланці та з вчителями-предметниками з метою з’ясування: ступеня працездатності учня, ступеня пізнавальної діяльності, інтелектуальних можливостей школярів, дітей, що вимагають особливої педагогічної уваги;
§ допомогу вчителям-предметникам в навчанні і вихованні учнів класу;
§ постійний контроль за пропусками занять учнями, облік в шкільних журналах, класних щоденниках, у журналі обліку відвідування школи, активно реагувати на пропуски занять учнями без поважних причин;
§ систематичний контроль за відвідуванням та зовнішнім виглядом учнів;
§ анкетування учнів з метою вивчення їх інтересів, здібностей, побажань, проводити колективні творчі справи (для організації і планування виховної роботи );
§ ознайомлення з читацькими формулярами учнів з метою вивчення їх читацьких інтересів;
§ для учнів класу екскурсії, зустрічі з цікавими людьми, свята, конкурси;
§ проведення батьківських зборів, лекторіїв для батьків згідно плану роботи школи;
§ належний санітарний стан класного приміщення та збереження обладнання і меблів.
Бере участь:
§ у роботі педагогічної ради школи;
§ у діяльності методичних об’єднань та інших формах методичної роботи.
Має право на:
§ участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи;
§ захист професійної честі й гідності;
§ ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень;
§ захист своїх інтересів самостійно чи представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики;
§ конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом;
§ вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників;
§ регулярне підвищення своєї кваліфікації;
§ надання учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановлених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку;
§ проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію;
§ внесення пропозицій до адміністрації, педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів та їх соціальний захист;
Забезпечує:
§ своєчасне складання встановленої звітної документації;
§ зв’язки учнів із іншими закладами позашкільної освіти дітей, іншими організаціями для спільної діяльності з питань розвитку учнів;
§ своєчасне подання директору школи звіту про свою роботу.
Погоджує:
свою роботу з директором школи та заступником директора школи з виховної роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар