Загальна кількість переглядів сторінки

Класний керівник

Програма для створення в автоматичному режимі характеристики учня та виведення на друк


Документація класного керівника

   Основним документом класу є класний журнал. Класний керівник починає заповнювати його на самому початку навчального року і веде журнал упродовж року. Всі необхідні записи він робить самостійно, не залучаючи до заповнення журналу учнів класу.

   Класний керівник повинен:

·        вивчати журнал не рідше одного разу на тиждень, спостерігаючи за успішністю своїх вихованців;
·        завжди знати причини пропусків учнями навчаль­них днів і окремих уроків;
·        завжди бути в курсі переживань і труднощів своїх ви­хованців;
·        тісно   співпрацювати з учителями-предметниками, пояснювати й доводити до їхнього відома всі проб­леми учнів;
·        чітко й акуратно робити записи в журналі;
·        виконувати всі вимоги навчальної частини.
Підсумкові оцінки за кожний семестр або рік заносяться класним керівником у зведену відомість. Класний керівник записує в класному журналі імена і прізвища учнів за абеткою, заповнює розділ «Загальні відомості про учнів», відзначає кількість уроків, пропущених учнем, і підбиває підсумки про кількість днів і уроків, пропущених кожним учнем за семестр і навчальний рік.
   Класний керівник відповідає за стан журналу свого класу стежить за систематичністю ведення журналу  вчителями-предметниками, що працюють у класі, аналізує успішність учнів, об'єктивність виставлення підсумкових і семестрових оцінок, відомості про батьків.
     Якщо в житті дитини та в її родині відбулися які-небудь зміни, класний керівник зобов'язаний негайно зафіксувати їх у своєму класному журналі (змінилася адреса, телефон, сімейна ситуація).
       З допомогою класного журналу класний керівник під­биває підсумки успішності класного колективу за на­вчальний тиждень. Класний керівник повинен щотижня аналізувати успішність учнів і повідомляти батьків про їхні на­вчальні результати.
   Форми повідомлення можуть бути різними: запро­шення для індивідуальної бесіди, виставлення оцінок у щоденник класним керівником, виписування ним на окремому аркуші оцінок із журналу та вклеювання їх у щоденник учня.
  Класний керівник систематично аналізує навчальну ситуацію у своєму класі за предметами і звертає увагу вчителів-предметників на:
-         накопичуваність оцінок;
-         об'єктивність виставлення оцінок;
-         індивідуальну роботу з дітьми, що часто хворіють;
-         індивідуальну роботу з учнями із високим рівнем на­вчальних 
           досягнень;
-         індивідуальну роботу  з проблемними учнями.
Особливу увагу класний керівник приділяє аналізу пропусків занять учнями без поважних причин. При цьому він звертає увагу на такі моменти:
-         періодичність пропусків занять;
-         на уроках яких учителів учень найчастіше від­сутній;
-         з ким із однокласників учень пропускає уроки;
-         уроки якого типу найчастіше учень пропускає (кон­трольні роботи,
           усне опитування тощо);  
-         разом із соціальним педагогом або психологом ана­лізує причини
          пропусків уроків та розробляє спосо­би впливу на такого учня.
  Досвідчений класний керівник приділяє велику увагу аналізу участі учня в заняттях з фізичної культури: вивчає участь учнів на цьому уроці, відвідує уроки, аналізує  діяльність у ході уроку учнів, які мають проблеми зі здоров'ям.
   У класному журналі класний керівник зберігає план розміщення учнів класу за партами, яким мають керуватися вчителі-предметники на своїх уроках.

Як працювати зі щоденниками учнів?

Правила роботи класного керівника зі щоденниками учнів:
1. Щоденник має перевірятися класним керівником один раз на тиждень.
2. Учні повинні чітко знати вимоги, які висуває клас­ний керівник до ведення щоденника.
    Щоденник учня має відображати результати його навчальних досягнень без акцентування на особис­тих якостях учня.
    Щоденник учня має відображати його актив­ність у житті класу та результативність його участі в шкільному житті.
    Наприкінці тижня учні можуть підрахувати й зафік­сувати кількість позитивних оцінок за минулий тиждень. Це приємно й батькам — Щоденники треба використовувати для того, щоб підтримувати учня у складні зазирнувши у щоденник дитини, побачити її досягнення за тиждень.
    для нього хвилини життя, аби своїм записом щиро відзначити його успіхи та   досягнення.
     Записи у щоденниках учнів, які робить класний ке­рівник, не повинні бути однотипними й стандартними. Адже учні, особливо на середньому етапі навчання, дуже ревно ставляться до того, що написав учитель у щоденнику, які слова дібрав, відзначаючи їхні досягнення, чи повторив ці слова в щоденнику іншого учня.
    Говорячи про шкільний щоденник, можна запропонувати кілька цікавих заходів, пов'язаних із ним. У багатьох сім'ях шкільні щоденники є родинною реліквією. В архівах багатьох сімей знаходяться щоденники кількох поколінь. У зв'язку з цим цікавою може видатись і класна година, на яку будуть запрошені батьки учнів, дідусі та бабусі і протягом якої прозвучать «щоденникові історії» про значення щоденника у шкільному житті того часу коли вони були дітьми.     Цікавим заходом у межах класної гуморини може стати «Ода щоденникові». Діти вигадують афоризми на слово «щоденник», розповідають фантастичні історії про життя щоденни­ка у різних власників, створюють вірші, присвячені що­деннику, захищають проект щоденника XXI століття.

Як написати психолого-педагогічну характеристику учнів початкових класів

Характеристика про рівень та результати оволодіння усіма компонентами навчальної діяльності обов’язково пишеться у 1 класі, у 2 класі (якщо не проводиться оцінювання знань учнів у балах) та у випускному 4 класі.
Що повинно бути в характеристиках, щоб учителі, які працюватимуть з цими учнями в середній і старшій ланках освіти, змогли побудувати свою роботу, спираючись на індивідуальні та психологічні особливості дітей?

Приблизний план написання характеристики учнів 1, 2 класів

1. Стан здоров’я, вік, фізичний розвиток.
2. Ставлення до навчання (позитивне, задовільне, незадовільне).
3. Особливості психічної адаптації (повна, виражена, помірна, початкова, відсутня).
4. Загальний рівень готовності до подальшого навчання .
5. Особливості пізнавальної сфери: увага, пам’ять, мислення, увага, працездатність, дрібна моторика.
6. Інтереси, нахили.
7. Ідивідуально-психологічні особливості:тип темпераменту, характер, риси характеру, цінності, страхи.
8. Емоційно-волова сфера. Типові випадки відхилень у поведінці.
9. Рівень вихованості.
10. Чіткість виконання інструкцій дорослого. Реакція на надання допомоги. 

Приблизний план написання психолого-педагогічної характеристики учня 4 клас
І. Навчальна діяльність.
1. Термін навчання в даній школі.
2. Рівень навчальних досягнень, лінія успішності, системність і міцність знань.
3. Усвідомлення обов’язків школяра, інтерес до навчання (до яких саме предметів).
4. Ставлення до оцінювання своєї навчальної діяльності педагогами.
5. Самооцінка своїх успіхів у навчання, її мотивація.
6. Особливості процесів пам’яті, мислення, сприймання, мовлення.
7. Ступінь сформованості вміння вчитися, планувати свою роботу, контролювати себе.

ІІ. Трудова діяльність.
1. Участь у різних видах суспільно-корисних заходів.
2. Працелюбність.

ІІІ. Загальна характеристика.
1. Дисциплінованість.
2. Реакція на зауваження дорослих, емоційна вразливість.
3. Місце у класному колективі (формальне чи не формальне лідерство).
4. Ініціативність , співпраця у груповій роботі.

ІV. Психологічні особливості.
1. Настрій.
2. Мобільність, комунікабельність.
3. Врівноваженість, стриманість.

V. Рекомендації для вчителів, що надалі працюватимуть з дитиною.

ПОСАДОВІ  ОБОВ'ЯЗКИ  КЛАСНОГО  КЕРІВНИКА

Організовує:

§  роботу по формуванню колективу класу;
§  створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і формування особистості учнів;
§  життя колективу класу відповідно до вікових особливостей та інтересів учнів і вимог суспільства;
§  пропаганду здорового способу життя; проводить фізкультурно-масові, спортивні та інші заходи, які сприяють зміцненню здоров’я учнів у класі;
§  допомогу учням у навчальній діяльності, з’ясовує причини успішності, забезпечує їх усунення;
§  вивчення учнями правил охорони праці, правил вуличного руху, поведінки в побуті, на воді тощо;
§  умови для розвитку обдарованих дітей, вивчає особистість кожного учня в класі, його нахили, інтереси;
§  учнів на проведення робочих загальношкільних лінійок;
§  харчування учнів у шкільній їдальні;
§  чергування учнів класу по школі та у шкільній їдальні згідно графіка;
Сприяє:
§  розвитку в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати проблеми, які виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками;
§  здобуттю додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій, об’єднань, які організовуються в школі, закладах позашкільної освіти за місцем проживання;
§  самовихованню і саморозвитку особистості учня, вносить необхідні корективи в систему його виховання;
§  створенню сприятливих мікро середовища і морально-психологічного клімату для кожного в класі;
§  покращенню умов здійснення навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінету, дирекції школи інформацію про всі недоліки в забезпеченні освітнього процесу, які знижують працездатність учнів, негативно впливають на їхнє здоров’я.
§  підвищенню своєї професійної кваліфікації;
§  оформленню класного куточка, веденню літопису класу, роботі учнів у шкільній дитячій організації;

Здійснює:
§  інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час виховних заходів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів:
§  відповідальність за життя і здоров’я учнів класу під час заходів які він проводить, а також за дотримання їхніх прав і свобод відповідно до законодавства України.
§  постійний контракт з батьками учнів (особами, які їх замінюють);
§  дотримання правил безпеки життєдіяльності під час здійснення навчального процесу та проведення виховних заходів;
§  оперативне інформування адміністрації школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги;
§  планування виховної роботи в класі;
§  ведення у встановленому порядку документацію класу, контролює заповнення учнями щоденників і виставлення в них оцінок, заповнення та контроль ведення вчителями-предметниками класного журналу, систематичне ведення особових справ учнів;
§  періодичне медичне обстеження;
§  дотримання етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу педагога;
§  роботу по профілактиці правопорушень серед учнів класу;
§  роботу по вивченню листка здоров’я кожного учня і оформити відповідну сторінку класного журналу;
§  ведення журналу обліку індивідуальної роботи з учнями, схильними до правопорушень, з учнями з неблагонадійних сімей та з дітьми, що потребують особливої педагогічної уваги;
§  зв’язок з вчителем, що працював з класом у початковій ланці та з вчителями-предметниками з метою з’ясування: ступеня працездатності учня, ступеня пізнавальної діяльності, інтелектуальних можливостей школярів, дітей, що вимагають особливої педагогічної уваги;
§  допомогу вчителям-предметникам  в навчанні і вихованні учнів класу;
§  постійний контроль за пропусками занять учнями, облік в шкільних журналах, класних щоденниках, у журналі обліку відвідування школи, активно реагувати на пропуски занять учнями без поважних причин;
§  систематичний контроль за відвідуванням та зовнішнім виглядом учнів;
§  анкетування учнів з метою вивчення їх інтересів, здібностей, побажань, проводити колективні творчі справи (для організації і планування виховної роботи );
§  ознайомлення з читацькими формулярами учнів з метою вивчення їх читацьких інтересів;
§  для учнів класу екскурсії, зустрічі з цікавими людьми, свята, конкурси;
§  проведення батьківських зборів, лекторіїв для батьків згідно плану роботи школи;
§  належний санітарний стан класного приміщення та збереження обладнання і меблів.

Бере участь:
§  у роботі педагогічної ради школи;
§  у діяльності методичних об’єднань та інших формах методичної роботи.

Має право на:
§  участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи;
§  захист професійної честі й гідності;
§  ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень;
§  захист своїх інтересів самостійно чи  представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики;
§  конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом;
§  вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників;
§  регулярне підвищення своєї кваліфікації;
§  надання учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановлених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку;
§  проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію;
§  внесення пропозицій до адміністрації, педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів та їх соціальний захист;

Забезпечує:
§  своєчасне складання встановленої звітної документації;
§  зв’язки учнів із іншими закладами позашкільної освіти дітей, іншими організаціями для спільної діяльності з питань розвитку учнів;
§  своєчасне подання директору школи звіту про свою роботу.
Погоджує:
свою роботу з директором школи та заступником директора школи з виховної роботи.

Немає коментарів:

Дописати коментар