Загальна кількість переглядів сторінки

Мій кабінет

ПОЛОЖЕННЯ ПРО КАБІНЕТ
ПОЧАТКОВОГО НАВЧАННЯ
1. Загальні положення

Положення про кабінет початкового навчання розроблено відповідно до закону України «Про загальну середню освіту» та інших законодавчих актів України.
Дія цього положення поширюється на кабінет початкового навчання, що існує в АОШ №1.
Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до матеріально-технічного оснащення кабінету згідно із санітарно-гігієнічними правилами та нормами.
Кабінетом вважається класна кімната закладу зі створеним навчальним середовищем, оснащеним засобами навчання та шкільним обладнанням.
2.Мета, завдання та основні форми організації кабінету початкового навчання
2.1.Основна мета створення кабінету полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24.
2.2.Завданням функціонування кабінету початкового навчання є створення передумов для:
організації індивідуального та диференційованого навчання;
реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;
забезпечення поглибленого навчання;
проведення засідань шкільних методичних об`єднань;
індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня.
2.3. Перед початком навчального року проводиться огляд кабінету з метою визначення стану готовності його до проведення занять.
2.4. Державні санітарні правила і норми облаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу мають відповідати вимогам, затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63 (далі - ДсанПіН 5.5.2.008-01), та ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних закладів".
3. Матеріально-технічне забезпечення кабінету початкового навчання
3.1. Комплектація кабінету обладнанням здійснюється відповідно до типових переліків навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання та обладнання загального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів.
3.2. Шкільні меблі та їх розміщення у кабінеті відповідає санітарно-гігієнічним правилам та нормам (п.8.2 ДсанПіН 5.5.2.008-01) і здійснюється відповідно до вимог ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів».
У кабінеті початкового навчання встановленні шкільні меблі: парти,вчительський стіл.
Шкільні меблі мають розміри за ростовими групами та маркуванням їх у вигляді позначень відповідного кольору. Зріст учнів до 115 см - оранжевого кольору, 115-130см- фіолетового ,130-145 см—жовтого кольору,146-160 –червоного. Для учнів шестирічного віку: 105-115 см - оранжевого, 115-130см-жовтого, 130-145 см— червоного кольору.
3.3. Робоче місце вчителя обладнане столом. Тумби стола оснащені пристроями (ящиками) для зберігання демонстраційних, методичних матеріалів.
3.4. Класна дошка розміщується на передній стіні. Використовується дошка на три робочих площі у розгорнутому або складеному вигляді.

Середній щит класної дошки на три робочих площі може бути використаний для демонстрації екранно-звукових засобів навчання на навісному екрані.
На окремих робочих площах є:
набірне полотно для демонстрації розрізних карток зі словами, літерами, складами, реченнями, цифрами та лічильним матеріалом;
графічна сітка для проведення уроків каліграфічного письма;
графічна сітка для проведення уроків математики.

Одна з робочих площ має магнітну основу з кріпленнями для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо).
Поряд з класною дошкою в кабінеті розміщенні демонстраційні креслярські інструменти.
3.5. Місця зберігання засобів навчання пронумерованій і позначенні назвами на етикетках, що занесені до інвентарної книги.

5.5. До експозицій змінного характеру належать:
виставки кращих робіт учнів;
матеріали до теми наступних уроків;
додаткова інформація відповідно до навчальної програми, зокрема, про життєвий і творчий шлях письменників, висвітлення поточних подій у нашій країні;
матеріали краєзнавчого характеру;
результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо.
Матеріали експозицій оновлюються при переході до вивчення нової теми.
5.7. Для розташування експозицій використовуються змінні пластинчасті, перфоровані або решітчасті стенди, що розміщені на стінах.
5.8. Кабінет початкового навчання забезпечений настінним термометром.
6. Керівництво кабінетом початкового навчання
6.1. Роботою кабінету керує завідувач, якого призначає директор з числа учителів наказом по АОШ №1.
6.2. Завідувач кабінету несе відповідальність за упорядкування, збереження й використання навчально-наочних посібників, обладнання та інших матеріальних цінностей.
6.3. До обов'язків завідувача кабінетом належать:
складання перспективного плану оснащення кабінету;
забезпечення умов для проведення уроків;
сприяння оновленню та удосконаленню матеріальної бази кабінету;
систематизація та каталогізація матеріальних об' єктів;
утримання навчального обладнання в робочому стані;
забезпечення дотримання в кабінеті правил електричної та пожежної безпеки, чистоти, порядку тощо;
систематичне вдосконалення своїх знань, практичних умінь і навичок із забезпечення викладання навчального предмету;
систематичне ведення інвентарної книги із занесенням до неї відповідних змін про нові надходження та списання матеріальних цінностей.

4.5. У кабінеті, додатково до матеріальних об`єктів забезпечення навчально-виховного процесу, зберігаються і використовуються:
паспорт кабінету;
матеріали педагогічного досвіду, розробки уроків та позаурочних заходів;
підручники та навчальні посібники для кожного учня;
краєзнавчні матеріали;
фахові журнали;
бібліотечка довідково-інформаційної, методичної і художньої літератури.

5. Оформлення кабінету початкового навчання
5.1. На вхідних дверях кабінету є напис на таблиці з назвою кабінету: "№ 46
Кабінет початкового навчання. 1-А клас. СилкінаТ.П.,спеціалист вищої категорії, вчитель-методист .
5.2. Для оформлення кабінету створенні навчально-методичні експозиції змінного та постійного характеру.
5.3. До постійних експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать:
державна символіка;
інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки;
алфавіт;
таблиці сталих величин, основних формул;
системи вимірювання фізичних одиниць;
основні орфографічні правила;
лінійка приголосних за дзвінкістю, глухістю;
схеми простих задач;
правила посадки за партою;
календар природи;
куточок завідуючого кабінетом.

5.4. У кабінеті початкового навчання розміщені:
правила пожежної безпеки та дорожнього руху;
класний куточок, де записано права і обов`язки школярів, правила поведінки учнів, органи самоврядування, відображено життя колективу класу.

5.5. У секційних шафах кабінету демонструються прилади, колекції, муляжі тощо. 

Немає коментарів:

Дописати коментар